Privacy statement
We respecteren uw privacy en behandelen uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk. As u een order plaatst bij Sprezzatura Enoteca Italiana, gebruiken we uw gegevens alleen om deze order af te handelen. Als u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrief, gebruiken we uw e-mailadres alleen om u te informeren over Sprezzatura. Uw persoonlijke informatie wordt nooit aan derden verstrekt of verkocht.

Levering
U ontvangt uw bestelling altijd zo snel mogelijk. Deze wordt geleverd door één van de volgende bezorgdiensten:

DPD

UPS

DHL

TNT

Sterkoerier

Firma CJ Hendriks

– BaggyBoys/Bubble Post

 Bezorgkosten
De bezorgkosten gelden alleen in Nederland (exclusief de eilanden) en zijn afhankelijk van het het bedrag van uw bestelling.

tot € 200 euro | €10,00

Daarboven zijn de transportkosten voor onze rekening.

Afhalen bij onze winkel in de Czaar Peterstaart 118 te Amsterdam kan ook, dan hoeft u uiteraard geen transport kosten te betalen. In samenwerking met BaggyBoys bieden we de service vóór 16:00 besteld is diezelfde avond nog in huis. Bij bestedingen boven de €150,- worden geen bezorgkosten gerekend. Geen aan bij opmerkingen als u gebruik wilt maken van de service. 

Annuleren
Stel, u heeft een bestelling geplaatst en betaald, maar u wilt toch annuleren. Laat ons dit dan binnen 7 werkdagen weten via een e-mail aan vini@enoteca-sprezzatura.nl met als onderwerp “annulering bestelling”. Vermeld in de e-mail ook het ordernummer en uw rekeningnummer. Als de bestelling nog niet op transport is gezet, annuleren we de bestelling en retourneren we u het volledige factuurbedrag. Als de bestelling wel al is verzonden, stellen we u hiervan op de hoogte. Zodra u de bestelling in ontvangst heeft genomen, bent u verplicht om deze binnen zeven dagen te retourneren, ongeopend en in de originele verpakking. Zodra we de zending retour hebben ontvangen, laten we u weten of de levering in de juiste staat is ontvangen. Indien alles in orde is, retourneren we u het aankoopbedrag van de bestelling. De bezorgkosten en retourkosten zijn dan voor uw eigen rekening.

Voorraad
Wijn van kleine producenten is een eindig product, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld autobanden. Het kan zijn dat een cuvée niet meer leverbaar is, of dat een jaargang verandert voordat deze is aangepast op onze website. Als uw bestelling niet leverbaar blijkt te zijn, stellen we u een alternatief voor. In de regel zal dit een jongere jaargang zijn van de uitverkochte cuvée. Als u hiermee akkoord gaat, zetten we uw bestelling op transport. Als u niet akkoord gaat met het voorstel, annuleren we uw bestelling en retourneren we het volledige factuurbedrag.

Vergissingen
Komt de levering niet overeen met de pakbon of uw factuur? Stuur dan binnen zeven dagen na ontvangst een e-mail naar vini@enoteca-sprezzatura.nl. We maken een afspraak met u om eventueel verkeerd bezorgde wijn op te halen en de juiste wijn te bezorgen.

Schade en kurk
U ontvangt onze wijn in speciale verpakkingen. Het komt zelden voor, maar toch kan het zijn dat door een gebroken fles uw bestelling beschadigd aankomt. Of u komt erachter dat een fles kurk heeft of andere onzuiverheden bevat. Stuur dan binnen zeven dagen na ontvangst een e-mail naar vini@enoteca-sprezzatura.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met u op om de fles(sen) te inspecteren. Als er inderdaad sprake is van schade, kurk of onzuiverheden, retourneren we de kosten van deze producten. Let op: gooi de kapotte/foute flessen niet meteen weg. U maakt alleen aanspraak op vervangende flessen of een financiële vergoeding als de flessen daadwerkelijk door ons zijn geïnspecteerd.